|
Az Orwell-év alkalmából 2003. október 7-én 12 órától 2003. november 7-én, 12 óráig nagyszabású vetélkedő-sorozat zajlott internetes oldalunkon. A középdöntőre és a döntőre 2003. november 23-án, vasárnap került sor a Duna Televízió stúdiójában, amelyről felvétel készült. A középdöntőbe 56 játékos került, akik közül a 10 legjobb mérkőzött egymással a döntőben. Az első 9 helyezett között nagy értékű nyereményeket, többek között három darab egy hetes angliai utazást osztottunk ki. (A játék jogi szabályozása és a nyeremények listája itt olvasható.)
A középdöntő és a döntő végeredményét ide kattintva olvashatják!
Mivel a regisztrált vetélkedő véget ért, ezért nyerési eséllyel már nem játszható a kvíz, szabadon azonban regisztráció nélkül továbbra is elérhető.
A játék célja, hogy a játékosok hazai és nemzetközi diktatúrákkal valamint Orwell életével és műveivel kapcsolatos emlékeiket, élményeiket, ismereteiket bemutathassák. A kvíz során a játékosok az alábbi kérdéstípusokkal találkozhatnak:
1. 35/7-es lottó: Ennek a játéktípusnak a szerkezete azt a kort és stílust idézi fel, amikor megkérdőjelezhetetlen igazságokat hallhattunk, olvashattunk. Ebben a játéktípusban állításonként csak azt kell eldönteni, hogy az adott mondat igaz vagy hamis. Tíz különböző témacsoportban kínálunk 35-35 állítást, melyek közül csak 7-7 igaz.
2. Elnyomás totók: A kor egyes szereplőit, eseményeit, országait, pártjait, eredményeit kell összehasonlítania a játékosoknak. Kérdésenként három válaszalternatívából az egyetlen helyes kiválasztása a feladat.
3. Plakát- és fotóvilág: Játékos formában felidézzük a hatalmi korszakok plakátjait, fotóit amelyek "segítettek" a pártválasztásban, szórakozásban, vásárlásban, a szabadidő hasznos eltöltésében, véleményalkotásban Magyarország valamint számos európai és Európán kívüli állam lakóinak. A négy kép közül egy kakukktojás, amelyet a játékosnak kell megtalálnia.
4. Kirakó: A képen híres közéleti személyek arcképét kell kirakni az előre összekevert darabokból, majd dmegnevezni az illetőt. A személyek mindegyike áldozata vagy tevékeny részese volt a diktatúráknak.
5. Labirintus A feladat: a lehető legkevesebb kérdés helyes megválaszolásával ki kell jutni egy labirintusból. Az eldöntendő kérdéseket a demokrácia témaköréből tesszük fel. Minden rossz válasz újabb falat emel a játékos elé és fél ponttal csökkenti a megszerezhető pontok számát.
A 35/7-es lottó játékban megszerezhető pontok száma: 21 A totóban megszerezhető pontok száma: 14 A plakát-kakukktojás játékban megszerezhető pontok száma: 9 A kirakó játékban megszerezhető pontok száma: 14 A labirintus játékban megszerezhető pontok száma: 26
A játékban összesen 84 pont érhető el.
|